Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików COOKIES, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarkii oraz akceptacje postaniowień zawartych w polityce prywatności. Więcej informacji znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI


Historia

strzałka

Przysłowie mówi, że nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Tym krokiem było dla Nas proste założenie: stać się firmą zapewniającą kompleksową obsługę przewozów płynnych i sypkich ładunków miedzy portami całej Europy. W 2003 roku została powołana do życia spółka Unibaltic, współwłaściciele Arkadiusz Wójcik i Czesław Kowalak, związani z morzem od czasów Akademii Morskiej w Szczecinie, postanowili urzeczywistnić swoje plany.

Pierwszy rok działalności opierał się głównie na obsłudze dwóch wyczarterowanych jednostek pływających m/t Amaranth i m/t Amethyst w małym biurze w Szczecinie, gdzie pracowało zaledwie kilka osób. Samowystarczalność była dla firmy kluczowym celem, począwszy od wyszukiwania odpowiednich ładunków, organizacji ich transportu, a kończąc na obsłudze agencyjnej statków w polskich portach. Pierwszy rok działalności spółka zwieńczyła zakupem pierwszego własnego chemikaliowca m/t AMONITH. Przez kolejne lata intensywnie rozwijała swoją działalność nawiązując szereg nowych kontaktów, podpisując kontrakty z dużymi, znaczącymi na rynku producentami. Pozwoliło to na dalszą sukcesywną rozbudowę floty poprzez kolejne zakupy statków. Szeroki rozwój działalności w stopniu pozwalającym na profesjonalne świadczenie usług, tak aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i wzrastającym wymaganiom rynku skłonił spółkę do otwarcia w 2005 roku oddziału firmy w Gdyni. W latach 2006-2008 spółka powiększyła eksploatowaną flotę do 5 jednostek. Pozwoliło to osiągnąć wolumen ponad 0,5 mln ton przewożący ładunków płynnych.

Główny cel firmy to zaspokajanie potrzeb naszych klientów poprzez wysoką jakość oraz maksymalne dostosowanie oferowanych przez nas usług do ich wymagań. Takie podejście Zarządu spółki zaowocowało utworzeniem działów specjalizujących się w spedycji i handlu. Do roku 2010 roku flota powiększyła się o kolejne 2 statki, łącznie firma eksploatowała już 6 chemikaliowców i 1 masowca. W 2012 roku firma przewoziła już ponad 1 mln ton ładunków rocznie. Dynamiczny rozwój pozwalał  Grupie Unibaltic na kolejne zakupy, strategia firmy zakładała powiększenie floty o 1 jednostkę pływającą rocznie. I tak też się stało… W 2016 roku liczyła już ona już 11 jednostek: 9 chemikaliowców i 2 masowce. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom firma sukcesywnie odnawiała flotę, stawiając na coraz młodsze jednostki, takie które będą odpowiadały zapotrzebowaniu rynku. W ciągu dekady staliśmy się znaczącym graczem na rynku przewozu płynnych ładunków chemicznych. Starania Grupy Unibaltic zostały docenione, czego wynikiem było wiele prestiżowych nagród np. Gazele Biznesu, Diamenty Forbsa, Busola Biznesu - Nagroda Gospodarcza Prezydenta Miasta Szczecina w kategorii Firma Roku, czy godło TERAZ POLSKA w kategorii usługi, transport morski ładunków chemicznych.

W latach 2017-2019 Grupa Unibaltic nie tylko inwestuje w nowe statki, ale także w infrastrukturę i ludzi. Ci ludzie, dzięki pasji i zaangażowaniu stali się ekspertami w swoich dziedzinach. Każdy z nich jest doskonale wykształcony i doświadczony w branży morskiej. Obecnie po17 latach od założenia firmy, zatrudnia ona  35 wykwalifikowanych pracowników biurowych.

Potencjał firmy, jej dynamiczny rozwój i nieustanna ewolucja pozwalają również na stworzenie programu stypendialnego dla wyróżniających się studentów Akademii Morskiej. Studenci objęci programem oprócz pomocy finansowej, mają  również gwarancję zatrudnienia po zakończeniu nauki.  Dzięki tej współpracy Grupa Unibaltic zapewnia swoim jednostkom wysoko wykwalifikowaną załogę.

Dla realizacji celów polityki jakości, bezpieczeństwa i ochrony środowiska Grupa Unibaltic opracowała i wdrożyła system zarządzania jakością i bezpieczeństwem zgodny z wymaganiami Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statku i Zapobieganiem Zanieczyszczeniom – ISM Code oraz normą ISO9001:2015 oraz ISO14001:2015. Mając na uwadze bezpieczeństwo i jakoś przewozów produktów chemicznych wszystkie statki Unibaltic sukcesywnie przechodzą inspekcje Chemical Distribution Insitute (CDI).

Rok 2020 to nowe wyzwania… Spółka zdecydowała się tym razem nie na zakup, a na budowę nowej jednostki pływającej w Tureckiej stoczni. To kolejny, ważny krok w rozwoju firmy. Nowy chemikaliowiec, będzie obsługiwał przewozy dla obecnych i przyszłych klientów Grupy Unibaltic.

Projekt i wykonanie: strony internetowe Szczecin - Synteco